My Blog...My Daily Life...

Wednesday, June 24, 2009

Setahun Berlalu...

1 Rejab, bermakna setahun telah berlalu. Saya sangat merindui dia. Hidup ini tanpa dia terasa kekosongannya. Selama 24 tahun hidup ini tidak pernah terlerai dari kasih sayang dia. Segala suka dan duka dikongsi bersama. Pemergian dia merupakan satu kehilangan besar dalam hidup saya. Dia adalah lelaki yang terhebat. Garang tapi dia tidak pernah walau sekali pun sepanjang hayatnya dia memarahi saya. Dia yang mengajar saya mengenal Tuhan. Dia diantara orang-orang yang bertanggungjawab mencorakkan kehidupan saya dengan corak yang cantik. Saya dimanjai dengan kasih sayang dia. Saya juga mewarisi sikap ketegasan dan keberaniaan dia. Saya bersyukur kerana saya dilahirkan didalam keturunan yang baik. Salasilah keturunan yang sangat istimewa. Percantuman dua keturunan yang sangat unik. Maka lahirlah saya yang keras hati ini. Saya sentiasa merindui diri dia. Kehidupan saya penuh dengan kenangan bersama dia. Tidak pernah dia mengatakan tidak pada setiap permintaan saya. Teringat saya pada langkah-langkah terakhir saya untuk meninggalkan dia dihari pertama pemergian dia. Terasa berat kaki ini untuk bergerak melangkah pulang. Air mata tidak tertahan lagi untuk mengalir keluar. Hati ini perlu tabah. Masa berlalu dengan pantas. Genaplah setahun pemergian dia pada hari ini. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. AL-FATIHAH untuk mu tok bak..........

No comments:

Post a Comment