My Blog...My Daily Life...

Monday, November 29, 2010

My Baby take a Bath

27 November 2010

Huiii..aku rasa la kan, aku la manusia yang paling malas untuk mencuci kereta sendiri. Bukan tak suke cuma penyakit M tu kuat benor. Malasssss. Lagipun nak buat ape susah-susahkan diri sendiri, kan belambak tempat cuci kereta kat Malaysia ni. Sediakan duit je la. Muahahahah. Tak kan la beli kete mampu kluor ratus-ratus tiap2 bulan tapi setakat nak hantor cuci kereta yang tak sampai pon soploh hinggit tu ko tak mampu kan kan kan.

Bukannyer tiap-tiap hari ko nak nganto cuci kete. Paling koman pun seminggu sekali. Dalam kes macam aku ni cukup ler sebulan dua kali aku nganto. Itu pun dah kira cukup baik. Depend pada tahap kekotoran jugak la kan. Tapi selalunyer bukan aku yang buat kotor tapi orang lain yang guna kete aku la. Aku ni kan pompuan mestilah suka pada kebersihan dan kecantikan kan kan kan.

So, di hari Sabtu yang berbahagia aku pi la nganto my baby to take a bath. Kotor yang amat kete aku ni. Dengan taik burungnyer jangan citer la. Ni adik aku la punyer hal sebab dia pi parking bawah pokok malam-malam buta. Tengah-tengah abang car wash tu dok syiok basuh kete aku tetiba hari mendung giler. Dalam hati aku dah berkata dah. Asal aku hantar cuci kete je hari mesti nak hujan. Takpe le, nak buat macamane. Hujan tu kan rahmah dan rezeki dari Allah. Lagipun yang penting dalam kete aku mesti bersih.




Aku suka hantor basuh kete kat sini. Tempat ni namanyer Snow Car Wash. Kat flat Larkin. Kete bersih, wangi, berkilat, murah dan yang paling penting takde scratch. Dulu ada la aku nganto kat tempat lain kononnyer nak dekat ngan rumah tapi dah ler mahal tak wangi pulak tu ada scratch lagi. Menyirap je darah aku nengok. Serik dah nak nganto kat situ lagi.

No comments:

Post a Comment