My Blog...My Daily Life...

Saturday, April 16, 2011

Jilbab Aku.....

JILBAB aku bukan kerana hati TAPI kerana kewajipan diri.

Huh,ayat mcm kontroversi. Jangan salah paham yer. Bukan kerana hati tak sama maksudnya bukan dari hati. Tak jugak bermaksud TIDAK IKHLAS.

Bila kita sebut or cerita pasal jilbab ni kan (xkesah la, ada yg panggil tudung, kasyaf or ape saje..tp aku nak sebut jilbab dlm entry ni) mesti ada macam-macam pendapat. Ada yang mengkritik pon yer jugak. Hak masing-masing kan tapi xsalah kalau kita saling mengingati dan membetulkan niat dihati.

Kenapa orang perempuan perlu berjilbab??? Kalau orang tanya aku soklan tu senang je jawapan yang aku nak bagi. "Aku berjilbab bukan kerana hati tapi kerana kewajipan diri."  Kewajipan yang ditetapkan oleh Allah kepada hambaNya yang bernama PEREMPUAN.

Bila kita gunakan akal untuk berfikir, keikhlasan tu pasti akan datang dihati kita.

Sekian, ini saja untuk entry kali ini.

**p/s:kita bukan manusia sempurna untuk menilai orang lain.

No comments:

Post a Comment