My Blog...My Daily Life...

Wednesday, April 27, 2011

Menangislah....

Aku memang tak rajin nak berblogging tetiap hari apatah lagi tetiap malam. Selalunyer aku berblogging ni bila ada benda yang terbuku kat hati aku ni yang perlu aku luahkan. Aku pon tak rajin nak tulis diari. Menaip kat lappy ni lagiiii la cepat daripada nak menulis kat buku yer dak. Senang citer, aku memang malas. Muahahaa.

Malam ni tetiba mood aku tak berapa baik sangat la. Aku jarang bad mood. Selalunyer aku akan bad mood bila ada benda yang ganggu fikiran aku. Memang ada benda yang ganggu fikiran aku sekarang ni.

Tiap kali aku bad mood, aku mesti rasa nak nangis tapi tak boleh nak nangis. Tak boleh nak nangis bukan sebab malu nak nangis tapi air mata yang taknak kuar. Hati rasa sebak sayu tapi air mata ni susah sangat nak kuar. Bila air mata tak nak kuar, aku jadi lebih stress. Bad mood ni akan drag selagi aku tak tidur.

Menangis tu sebenarnya dapat legakan stress. Emosi jadi lega, otak jadi ringan. Aku suke nangis bila aku stress or bad mood. Takde sebab untuk malu bila kita nangis. Family aku dah faham sangat perangai aku ni. Bila nampak mata aku bengkak je mesti mood aku tak berapa elok. Dorang tak penah tanya pon kenapa aku nangis sebab dorang tahu aku nangis cuma nak legakan perasaan.

Selalunya aku akan nangis sepuasssss hati aku lepas solat Isya' pastu baru aku keluar dari bilik. Lepas solat Isya' tu aku rasa aku lebih dekat dengan Maha Pencipta tanpa fikir hal-hal dunia. Antara aku dan Dia lebih dekat. Mengharap keampunan dan memohon rahmatNya.


Menangis la sepuasnya.

No comments:

Post a Comment