My Blog...My Daily Life...

Saturday, April 23, 2011

Story pasal JODOH la....

Jodohhhhh???? Bile jodoh aku nak sampai nie????
Hah,ko hengat jodoh tu nak datang bergolek ble ko seru-seru mcm tu??? Ngehhhh ;D

Jodoh tu kan Allah yang tentukan. Kite cume perlu doa, usaha dan tawakal. Kalo setakat berdoa je tapi tak berusaha macamne nak berjodoh kan kan kan.

Orang selalu tanya aku ble nak cari jodoh, ble nak kawen. Huiii, nak cari jodoh memang ler senang tapi nak BERJODOH tu yang susah. Setakat nak cari boyfriend/girlfriend tu pada aku takde masalah tapi nak kekalkan hubungan tu yang susah.

Bile citer pasal jodoh ni kan, most of my friends dah kawen. Aku je yang belum kawen lagi ;p Kawan-kawan aku cakap aku ni cerewet. Aku bukan cerewet la tp memilih. Eh, bukan ke lebih kurang same je cerewet dengan memilih. Muahahahaha.

Latest one, my BFF akan kawen awal Jun 2011 ni. Ape yang bestnyer, dia kawen dengan 1st love dia. Waaaaa, banyak syiokkkkk maaaa. Untungnyer kawan aku yang sorang ni dapat kawen dengan 1st love.

"Eh yunk, bestnyer dia dah nak kawen. Dengan 1st love pulak tu. Kita ni yang tak kawen-kawen lagi. Bukan ke kita ni dulu Jeneral dengan Major." Muahahahahahha. Aku nak gelak sambil golek-golek. 
 
"Itu ler nasib kita yunk. Dulu kita ni ramai peminat. Suke main flirt2. Ramai crush tapi sampai sekarang tak kawen." Orang tu steady jer tup tup dia yang kawen dulu. Wakakakakka.

Itu perbualan aku dengan one of my BFF jugak yer. Word Jeneral dgn Major tu refer pada tahap kenakalan kiteorang. Yelahhhh, aku mengaku memang aku ni nakal masa zaman kanak-kanak ribena dulu. Ngehhhh ;D Sejak dari zaman sekolah lagi sampai ler habis belajar aku memang ramai peminat (eh, ni bukan nak bangga diri yer). Aku ramai skandal tapi yang betul-betul jadi boyfriend aku rase cume 2 je kowt. Itu pon kalo aku tak salah kira ler. Hehehe. But now, what happen to me??? Orang yang ramai peminat, ramai skandal tapi tak kawen lagi sampai sekarang. Padan muka aku. Uwaaaaa.

Tapi bila aku start keje ni aku dah tak nakal lagi. Aku lebih fokus pada hidup baru aku. Kerja kerja kerja. Aku ada komitmen dalam kerja aku (sebenornya dah xde masa yang nakal2 ni). Penah dulu, 1 of my friend remind aku,

"Babe, u kena betulkan niat kat hati dulu baru u akan jumpe dengan jodoh u tu. Kalo niat hati u nak cari boyfriend, boyfriend je la memanjang yang u akan jumpe tapi bile u niat nak cari SUAMI, u akan jumpe dengan suami tu." Betul gak kan cakap dia. Sejak dari tu aku dah betulkan niat aku. Always remind myself tentang niat tu.

Heloooo, senakal-nakal aku pon aku tak pernah buat perkara tak elok yer. Aku tak penah nak malukan makpak aku. Tak terniat langsung yer. Moga Allah lindungi aku dari perkara yang tidak baik tu. Aku masih tau batas-batas pergaulan aku. Aku masih boleh mengawal diri aku. InsyaAllah iman aku ditetapkan. Aku masih lagi perempuan melayu yang sopan dan pemalu. Hikssss.

Anw, congratz to my BFF la sebab dah nak kawen. Semoga dia berbahagia hingga ke akhir hayat bersama jodohnye itu. Dan aku, hehehe. Semoga aku bertemu dengan suami ku. Amin.

No comments:

Post a Comment