My Blog...My Daily Life...

Wednesday, December 22, 2010

My Baby went to Clinic

Sabtu lepas my baby kena gi klinik buat servis for 20,000km. Lama betul menunggu. Ni la padahnya kalo tak buat appointment awal-awal pastu datang lambat lagi. Hah, jadi penunggu la aku kat hyundai servis center tu. Bab menunggu tu tak kesah la sangat sebab kat hyundai tu ada customer lounge siap ada TV and ko boleh buat air sendiri kat situ kalo nak. Depa dah sediakan nescafe and milo 3in1 so, pandai-pandai ko ler nak minum or taknak. TV pon citer cina, lagiiiiiii aku tak kesah. Lagi aku suke.

Sambil-sambil menunggu tu boleh gak aku ngintai dari atas nengok keter aku dah siap ke belum. Perut dah laparrrr sangat. Ayah aku cakap tak payah breakfast kita makan tengahari je. Tu pon makan tengahari kat umah orang kenduri kawen. Muahahahaha.




Biasanyer kete aku kat barisan depan tu je tapi sebab banyakkkk sangat kete makanyer jauh nunnn disana baby aku ditempatkan. Jauh betol dari pandangan, aku tak nampak ape abang mekanik tu buat.

Hah, ada story masa gi servis ni. Ade ler 3 keter Sporean datang nak betulkan brek keternye yang dikatanya berat. Berat macam mana tu aku tak tau la. Ada kau kesahhh. Tapi yang buat aku tetiba sentap bila abang mekanik yang tengah servis kete aku boleh pulak dia singgah jap tengok kete Sporean tu. Siap tolong betul-betulkan lagi. Huh, aku dah ler lapar ni bang oiiii, ko ada hati pulak nak tolong betulkan kete orang singapore tu kenape???Geram betul aku. Ko hingat aku tak nampak???Dah ler muka orang-orang singapore tu kerekkkk giler. Eh,bukan muke je tau, perangai dia sekali berlagakkkk giler wa cakap lu. Lagi la mendidih hati aku. Bikin panas hati betul.

Pastu ayah hint2 bagi isyarat kat aku dari bawah tanya aku nak tukar wiper tak. Tukar lerrrr. Wiper aku tu dah setahun lebih kooo. Dah tak telus lagi. Bunyinyer pon mak aii, sakit telinga aku dengornyer. Tapi aku tak tukar satu set. Aku tukar depan je, yang belakang takyah sebab jarang guna lagipun elok lagi.

Tetiba masa nak bayar tu aku rase macam demammmmm. Mana tak demamnyer, mahal ko kali ni servis kete. Lagi best duit aku tak cukup. Ape lagi dah tak reti-reti nak mintak ayah. Muahahahaha. Actually bukan tak cukup tapi tak bawak duit lebih sebab aku ingat servis macam biasa jer. Rupa-rupanyer banyak pulak benda yang di tukarnyer.

Ah, tak kesah la sumer tu. Mahal ke murah ke, janji kete aku berservis kan kan kan.

No comments:

Post a Comment