My Blog...My Daily Life...

Thursday, December 9, 2010

My First Samannnn ...

This entry special for my first summons. Muahahahaha.

Today is my first time bayar saman yer. Masyaallah punyer la ramai orang kat Pejabat Pos. Sumenyer dok sibuk nak membayor saman. Ada la lebih kurang satu jam aku menangok kat PO tu. Itu pun nasib baik tukar nombor dengan sowang amoi tu. Kalau idak mau nyer kol 2 pon aku belum tentu naik opis lagi.

Aku dah lame tahu yang aku ada saman since bulan 7 lagi coz Myeg dah berkali-kali email kat aku pasal saman tu. Tapi aku saje hold dulu taknak bayor. Nasib baik aku tak bayor awal-awal dulu, kalau tidak rugi je worrr. PDRM tengah bagi diskaun 50% ni untuk sape-sape yang ada saman. Aku rase la kan PDRM pon buat YES kowt. Muahahaha. Bagus bagus. I loike.

Actually, gambar aku bersama keter disnap oleh camera bongokkkk tu, kat belakang bangunan TH. Koooo, banyak-banyak traffic light yang jalannyer masyaAllah super sesak padat tapi kat belakang TH yang lengang tu boleh ko active pulak yer camera. Tak paham betul aku. Rupenyer kat opis aku ramai yang kena snap gak pic nyer kat situ.

So, tengahari tadi aku pon pergi le membayor saman tu. Menggigil-gigil tangan aku nak membayornyer. Ye le, mana tak gigil nyer, RM100 hengget tu. Boleh beli handbags or shoes tau. Eeeii, serik tau. Actually, saman aku ni diatas kesalahan melanggar lampu isyarat. Ngehhh ;p . Ayah aku cakap, 'kenapa ko tak langgar je tiang lampu isyarat tu'. Ishk, ayah aku ni, selisih tau. Simpang malaikat 44. Mintak dijauhkan.

Tapikan, seronok gak kena saman ni (ni macam statement yang nak sedapkan hati sendiri). Sebab dapat pengalaman. Kalau sepanjang bawak kete tak penah kena saman tak adventure la kan kan kan. Walaupon sekali seumur hidup ko dapat saman tu. At least, merasa la gak kena saman and pegi membayor saman. Macam-macam ragam orang aku tengok masa kat PO tu mostly yang nak bayar saman la. Berkepul-kepul duit keluar worrr tapi aku nengok dorang selamber je membayor nyer. Banyak betol duit orang Malaysia ni kan kan kan. Ada yang kena saman beribu-ribu hengget. Kayo la PDRM lepas ni. Ngehhhh ;p .

Hopefully, ni la saman pertama dan terakhir aku. Taknak dah lagi kena saman. Cukup la sekadar dapat pengalaman disaman dan membayor saman sekali seumur hidup. Daripada keluar duit kena saman lebih baik la keluar duit untuk bershopping. Muahahahaha. Makanyer, peringatan untuk pengguna jalan raya yang lain dan juga untuk diri aku sendiri ni, patuhi la undang-undang di jalan raya bagi keselamatan diri dan juga boleh mengelakkan daripada disaman.

Sekian, untuk kisah My First Samannnn. ;p

No comments:

Post a Comment