My Blog...My Daily Life...

Saturday, January 1, 2011

Makan dimalam-malam terakhir di 2010

Lupa pulak aku tentang entry makan dimalam hari. Arituh dah janji kan kan kan nak sambung entry makan dimalam hari. Ala, bukan makan besor pon. Makan dengan family aku yang kecik 4 orang ni jer.

Malam before cuti umum hari Jumaat tu sempena meraikan kemenangan Malaysia, aku pon ajak la ayah gi dinner kat Senibong. Makan seafood. Teringin benor rasenyer tekak ni nak makan ikan bakar. Actually, dua hari sebelum tu mama dah inform ayah pasal dinner kat Senibong ni. Ko, punyer la busy ayah aku ni sampai kena buat appointment 2 hari sebelum tau. Muahahahaha.

Mula-mula 4 of us duduk dibahagian luar tapi tetiba hujan renyai pulak. Terpaksa la beralih kedalam. Tak feel laut betul la. Baru nak feel-feel syiok dibuai angin malam diatas laut. Atas laut yer tuan-tuan dan puan-puan, bukan tepi laut. Muahahahahaha. Menu very the simple because ada orang tengah pantang tak boleh makan seafood. Itupun dia bedal gak makan sotong. Pantang tengok betul. So, aku melahap ikan bakar dengan jayanyer.




Pastu, malam berikutnyer iaitu Jumaat only 3 of us sahaja yang kuor dinner yer kerana YB tidak dibooking dengan lebih awal. Muahahahahha. Dinner ni pon only kat Jusco Tebrau je. Teringin pulak nak makan cendawan goreng The Manhattan Fish Market. Yer, dinner kami adalah di situ. Waktu dinner di dah nak dekat kol 11. Jusco tutup lambat coz malam new year. Kalo idak, tak dapek la eden nak makan cendawan goreng.



Malam ketiga only 3 of us oso yang gi dinner. Kali ni dinner di Imano's Cafe Plaza Angsana. Aku order bihun tomyam. Manghaikkk, besornyer mangkuk ko. Isinyer sikit jer. Takper la janji kenyang. Teringin ko, dah lame tak pekena bihun tomyam. Tapi kat Imano's cafe ni bihun tomyam dia tak sesedap macam kat Sedap Corner and Restoran Anggun la.


Eh, aku selalu cakap teringin nak makan kan kan kan. Yer, aku ni memang selera memanjang cume berat badan aku jer yang tak naik-naik. Maintain gitu. Eh,untung la macam ni sebab takyah susah-susah nak berdiet.;p

Iyer, itu la citer makan malam tiga hari berturut-turut kami anak-beranak. Sebelum and selepas new year. Pastuh, perut ku kembali meragam. Muahahahahaha.

No comments:

Post a Comment