My Blog...My Daily Life...

Saturday, January 1, 2011

Shopping Before and After

Entry ni pasal shopping yer. Last shopping for 2010 and first shopping for 2011. Memandangkan PM dah umumkan 31 Disember 2010 adalah cuti umum sempena kemenangan pasukan bola sepak Malaysia meraih piala aff suzuki, makanye kita beramai-ramai satu Malaysia ni cuti la yer. Aku pon apalagi, amek la kesempatan yang ada ni untuk menghabiskan duit.

Dua hari ko. Yer, betul tak tipu. Dua hari aku lenjan gi shopping. Tempat yang sama pulak tu. First, kita ke City Square pastu ke Plaza Angsana and last kita ke Jusco Tebrau. 31st tu tak berapa shopping sangat la, lebih pada window shopping tapi 1st Jan 2011 tu memang benar-benar shopping. Takde dah window-window ni. Muahahahaha.


Duit mengalir bagaikan air jangan citer la. Nangis kalo citer pasal duit mengalir ni, hiksss. Ala, kalo taknak habis duit jangan la shopping. Duk rumah je jangan kuor-kuor. Duit ko pasti selamat. Buttttt, aku bukan manusia yang macam tu. Aku suke kuor and suke shopping. Sukerrrrr sangat menghabiskan duit. Muahahahaha. Eh, biar la. Duit aku. Aku penat-penat kerja, kena marah lagi ingat free-free ke kena marah tu. Berbayar tau. Hah, cukup bulan tak reti-reti nak release tension dengan menghabiskan duit. ;p

Bile citer pasal shopping ni kan kan kan, kalo gi Jusco Tebrau tu masuk ke Topman sangatttt la wajib. Ni adik aku punyer kesukaan la ni. Aku tak suker sangat sebab baju dia tak santek tapiiiii aku suker masuk ke situ kerana SA nyerrrr sangatttt la hensem ko. Sementara tunggu adik aku nerai baju, aku ngendeng-ngendeng la kat SA dia jap. Dah la tinggi, putih, stylo pulak tu. Cukup pakej la senang citer.


Shopping ni kan kalau ikutkan hati memang tak puas. Kalo ada duit terlebih, duit terlebih yer tuan-tuan dan puan-puan bukannya ada duit banyak. Duit banyak pun habis gak bila dah di dividekan untuk bayor hutang piutang. Duit terlebih ni memang ada lebih. Hikss. Kalo ada duit terlebih bestttt sangat shopping ni.

Aku punyer pangai pulak untuk mendapatkan duit terlebih tu kan, senang jer. Aku tak akan shopping bila dapat gaji. Bahaya sangatttt sebab ada banyak bil-bil dan hutang yang perlu disettlekan dulu. So, aku selalunya akan shopping bila lagi 2-3 days nak gaji. Waktu tu aku tau ada duit lebih balance gaji bulan lepas. Baru shiokkk nak shopping. Hah, itu boleh dikategorikan duit terlebih gak. Muahahaha.

No comments:

Post a Comment